El 21 de juny de 2025, a Barcelona, com a 20 altres ciutats de tot l’Estat, ens vam adherir a la convocatòria de Confluencia Movimiento Feminista i com a Coordinadora 8M – Moviment Feminista de Barcelona, ens vam concentrar a la Plaça Sant Jaume per exigir que el Tribunal Constitucional declari la «llei trans» inconstitucional.
La nostra convocatòria va rebre amenaces els dies previs per part de grups transactivistes i vam patir un boicot continu al llarg de tot l’acte. D’avant d’aquesta greu situació, els Mossos d’Esquadra es van limitar a fer una barrera entre la convocatòria feminista i el grup transactivista, que no tenia permís, i que es va dedicar a increpar-nos i insultar-nos, emprant un equip de so molt potent per impedir que se sentís la nostra veu. Tot i les nostres queixes, els Mossos no van actuar en cap moment per fer-los apagar l’equip, a més de protegir-nos de la seva violència.
Però aquesta nova agressió, i el silenci mediàtic habitual amb l’excepció de Catalunya Ràdio, no ens impedirà seguir lluitant i alçar la nostra veu.










Aquest és el MANIFEST que vam llegir:
El Tribunal Constitucional ha ajornat fins al pròxim mes de setembre el debat i la decisió sobre la inconstitucionalitat de la “llei trans” que reclama el moviment feminista i que plantegen sectors progressistes i conservadors del mateix tribunal. La Llei 4/2023, de 28 de febrer, per a la igualtat real i efectiva de les persones trans i per a la garantia dels drets de les persones LGTBI, és inconstitucional:
Primer. Perquè entra en flagrant contradicció amb l’Article 14 de la Constitució, que consagra la protecció contra la discriminació per raó de SEXE, un tret material, biològic i immutable de l’espècie humana que s’inscriu en cada cèl·lula del nostre cos i que ens fa dones i homes. Esborrar el sexe de les lleis és una nova forma de violència contra les dones perquè amaga l’origen de la opressió, oculta les desigualtats que patim i falseja la identitat dels agressors masclistes. A més, converteix els espais que haurien de protegir les dones en espais de risc i exclusió: categories esportives, espais íntims, presons, i altres.
Segon. Perquè vulnera el principi de jerarquia normativa supeditant la Llei Orgànica 3/2007, de 22 de març, d’igualtat efectiva entre dones i homes a la “llei trans”, que és una norma de rang inferior, aprovada per una injustificada via d’urgència i sense haver convocat la Comissió d’Igualtat per a escoltar i valorar les evidències aportades per persones expertes i possibles afectades contra el que era llavors el projecte de “llei trans”.
Tercer. Perquè substitueix la definició objectiva del SEXE per l’autoidentificació subjectiva i, així, legalitza UNA FALSETAT l’elecció i modificació del sexe registral a voluntat, de manera que converteix en paper mullat les polítiques d’igualtat en tots els àmbits destinades a corregir les desigualtats estructurals que patim les dones a la societat, malgrat la igualtat i la paritat completes que estableix la llei a Espanya.
Quart. Perquè vulnera l’article 43 de la Constitució, que garanteix el dret a la salut i atribueix als poders públics la seva tutela, així com l’ educació sanitària. Això afecta especialment els i les menors a qui se’ls diu que el seu sexe ve determinat per preferències i comportaments basats en els més rancis estereotips sexistes i son derivats al Servei Trànsit des de les escoles i des de pediatria, on se’ls administren blocadors de la pubertat, hormonació creuada i cirurgies irreversibles, aturant el seu creixement, destruint la seva salut i privant- de drets sexuals i reproductius al llarg de tota la seva vida. A més, la “Llei trans” desprotegeix les persones amb disfòria, perquè converteix el seu malestar psíquic en una identitat que no necessita atenció però sí intervenció mèdica i quirúrgica afirmant les percepcions distorsionades del seu cos. És també una llei homòfoba, que vol convertir lesbianes i gais en persones de l’altre sexe.
Cinquè. Perquè vulnera l’article 20 de la Constitució referent a la llibertat d’expressió, establint sancions administratives a qualsevol que critiqui el contingut i aplicació de la llei, normalitzant la censura i la persecució de les feministes que ho fem, i conculca el dret de la ciutadania a rebre informació veraç, crítica i plural sobre l’impacte de les idees en les que es basa la llei.
Sisè. Perquè vulnera l’article 27 de la Constitució referent al dret a l’educació, imposant des dels centres escolars una ideologia anticientífica, contrària a la ciència, la raó i la Coeducació, que serveix per captar menors vulnerables que veuen greument amenaçats tant el desenvolupament de la seva personalitat com els seus drets fonamentals i llibertats, convertint el professorat i les famílies en còmplices dels seus efectes.
Instem el Tribunal Constitucional a recuperar el respecte per les dones i les criatures a Espanya. Per això, també, l’instem actuar inspirant-se en la recent sentència del Tribunal Suprem del Regne Unit, que ha determinat que el concepte de dona en la seva Equality Act (equivalent a la llei d’igualtat) ha de basar-se en el SEXE (la biologia) i no pot veure’s alterat i redefinit pel seu Gender Recognition Act (equivalent a la “llei trans”) en cap circumstància.
Per aquestes raons, el Moviment Feminista EXIGEIX:
1. La declaració d’inconstitucionalitat de la “Llei Trans” (Llei 4/2023) per part del Tribunal Constitucional.
2. La derogació de la “Llei Trans” (Llei 4/2023) en la seva totalitat per tractar-se d’una llei que atempta contra els principis bàsics d’igualtat que estableix la Constitució, norma suprema del nostre Estat de dret, i la derogació, així mateix, de totes les lleis, normatives i protocols autonòmics que neguen l’existència del SEXE com a realitat material i redunden, per aquest motiu, en la desprotecció i violència envers les dones, les nenes i els nens.
LA LLEI TRANS ÉS INCONSTITUCIONAL, ANTICIENTÍFICA, ANTIFEMINISTA I ANTIDEMOCRÀTICA!