Categories
Activitats

21J 2025: La llei trans és inconstitucional

El 21 de juny de 2025, a Barcelona, com a 20 altres ciutats de tot l’Estat, ens vam adherir a la convocatòria de Confluencia Movimiento Feminista i com a Coordinadora 8M – Moviment Feminista de Barcelona, ens vam concentrar a la Plaça Sant Jaume per exigir que el Tribunal Constitucional declari la «llei trans» inconstitucional.

La nostra convocatòria va rebre amenaces els dies previs per part de grups transactivistes i vam patir un boicot continu al llarg de tot l’acte. D’avant d’aquesta greu situació, els Mossos d’Esquadra es van limitar a fer una barrera entre la convocatòria feminista i el grup transactivista, que no tenia permís, i que es va dedicar a increpar-nos i insultar-nos, emprant un equip de so molt potent per impedir que se sentís la nostra veu. Tot i les nostres queixes, els Mossos no van actuar en cap moment per fer-los apagar l’equip, a més de protegir-nos de la seva violència. 

Però aquesta nova agressió, i el silenci mediàtic habitual amb l’excepció de Catalunya Ràdio, no ens impedirà seguir lluitant i alçar la nostra veu.

Aquest és el MANIFEST que vam llegir:

El Tribunal Constitucional ha ajornat fins al pròxim mes de setembre el debat i la decisió sobre la inconstitucionalitat de la “llei trans” que reclama el moviment feminista i que plantegen sectors progressistes i conservadors del mateix tribunal. La Llei 4/2023, de 28 de febrer, per a la igualtat real i efectiva de les persones trans i per a la garantia dels drets de les persones LGTBI, és inconstitucional

Primer. Perquè entra en flagrant contradicció amb l’Article 14 de la Constitució, que consagra la protecció contra la discriminació per raó de SEXE, un tret material, biològic i immutable de l’espècie humana que s’inscriu en cada cèl·lula del nostre cos i que ens fa dones i homes. Esborrar el sexe de les lleis és una nova forma de violència contra les dones perquè amaga l’origen de la opressió, oculta les desigualtats que patim i falseja la identitat dels agressors masclistes. A més, converteix els espais que haurien de protegir les dones en espais de risc i exclusió: categories esportives, espais íntims, presons, i altres. 

Segon. Perquè vulnera el principi de jerarquia normativa supeditant la Llei Orgànica 3/2007, de 22 de març, d’igualtat efectiva entre dones i homes a la “llei trans”, que és una norma de rang inferior, aprovada per una injustificada via d’urgència i sense haver convocat la Comissió d’Igualtat per a escoltar i valorar les evidències aportades per persones expertes i possibles afectades contra el que era llavors el projecte de “llei trans”. 

Tercer. Perquè substitueix la definició objectiva del SEXE per l’autoidentificació subjectiva i, així, legalitza UNA FALSETAT l’elecció i modificació del sexe registral a voluntat, de manera que converteix en paper mullat les polítiques d’igualtat en tots els àmbits destinades a corregir les desigualtats estructurals que patim les dones a la societat, malgrat la igualtat i la paritat completes que estableix la llei a Espanya. 

Quart. Perquè vulnera l’article 43 de la Constitució, que garanteix el dret a la salut i atribueix als poders públics la seva tutela, així com l’ educació sanitària. Això afecta especialment els i les menors a qui se’ls diu que el seu sexe ve determinat per preferències i comportaments basats en els més rancis estereotips sexistes i son derivats al Servei Trànsit des de les escoles i des de pediatria, on se’ls administren blocadors de la pubertat, hormonació creuada i cirurgies irreversibles, aturant el seu creixement, destruint la seva salut i privant- de drets sexuals i reproductius al llarg de tota la seva vida. A més, la “Llei trans” desprotegeix les persones amb disfòria, perquè converteix el seu malestar psíquic en una identitat que no necessita atenció però sí intervenció mèdica i quirúrgica afirmant les percepcions distorsionades del seu cos. És també una llei homòfoba, que vol convertir lesbianes i gais en persones de l’altre sexe.

Cinquè. Perquè vulnera l’article 20 de la Constitució referent a la llibertat d’expressió, establint sancions administratives a qualsevol que critiqui el contingut i aplicació de la llei, normalitzant la censura i la persecució de les feministes que ho fem, i conculca el dret de la ciutadania a rebre informació veraç, crítica i plural sobre l’impacte de les idees en les que es basa la llei. 

Sisè. Perquè vulnera l’article 27 de la Constitució referent al dret a l’educació, imposant des dels centres escolars una ideologia anticientífica, contrària a la ciència, la raó i la Coeducació, que serveix per captar menors vulnerables que veuen greument amenaçats tant el desenvolupament de la seva personalitat com els seus drets fonamentals i llibertats, convertint el professorat i les famílies en còmplices dels seus efectes

Instem el Tribunal Constitucional a recuperar el respecte per les dones i les criatures a Espanya. Per això, també, l’instem actuar inspirant-se en la recent sentència del Tribunal Suprem del Regne Unit, que ha determinat que el concepte de dona en la seva Equality Act (equivalent a la llei d’igualtat) ha de basar-se en el SEXE (la biologia) i no pot veure’s alterat i redefinit pel seu Gender Recognition Act (equivalent a la “llei trans”) en cap circumstància. 

Per aquestes raons, el Moviment Feminista EXIGEIX: 

1. La declaració d’inconstitucionalitat de la “Llei Trans” (Llei 4/2023) per part del Tribunal Constitucional. 

2. La derogació de la “Llei Trans” (Llei 4/2023) en la seva totalitat per tractar-se d’una llei que atempta contra els principis bàsics d’igualtat que estableix la Constitució, norma suprema del nostre Estat de dret, i la derogació, així mateix, de totes les lleis, normatives i protocols autonòmics que neguen l’existència del SEXE com a realitat material i redunden, per aquest motiu, en la desprotecció i violència envers les dones, les nenes i els nens. 

LA LLEI TRANS ÉS INCONSTITUCIONAL, ANTICIENTÍFICA, ANTIFEMINISTA I ANTIDEMOCRÀTICA!